För att vinna bokaren i en allt mer konkurrensutsatt bransch krävs höga krav på tillgänglighet. Här berättar Fredrik Björksäter, produktionschef på Humlegården Konferens, om hur onlinebokning via TimeToMeet har gett fler återkommande kunder och en möjlighet att nå ut till en större målgrupp.

Sex trappor upp på Humlegårdsgatan, med en strålande utsikt över Stockholms takåsar, ligger Humlegården Konferens. I nyrenoverade lokaler har de skapat en konferensanläggning med fokus på utbildningar och små möten. Det är småskaligt och personligt, med stor vikt vid att hitta rätt leverantörer. 

– Att vara verksamma i Stockholms innerstad innebär en hög efterfrågan, men också höga krav på tillgänglighet. Kunden vill veta nu om lokalen finns tillgänglig och vad den kostar. De vill inte vänta 24 timmar på svar. 

Humlegården Konferens samarbetar med flera bokningsbolag, men fördelen med TimeToMeet anser Fredrik vara att det är konkreta bokningar som kommer in. 

– Vi hade en del telefonmöten och personliga möten där vi jagade affärer. Det har vi fortfarande till viss del, men det TimeToMeet har tillfört är en effektiv marknadsplats och bokningsmotor och ett sätt till att nå ut till fler bokare. 

“Desto färre klick desto bättre”

Varför de valde just TimeToMeet säger Fredrik beror på enkelheten.

– För oss är enkelheten viktig, desto färre klick desto bättre. Och som kund ska de veta med en gång om lokalen finns ledig och till vilket pris. 

– Det är ett enkelt och komplett system där vi når fler och fler bokare. Det är konkreta bokningar och vi behöver inte lägga massa tid på offerter där vi krigar med tio andra anläggningar om samma kund.  

“Kunderna återkommer, igen och igen”

Fredrik har många års erfarenhet av att arrangera lyckade konferenser och ser optimistiskt på mötesbranschens framtid. 

– Människor behöver alltid ses och det är svårt att ersätta det med virtuella möten. I en eventuell lågkonjunktur så dras det in på externa möten och konferenser, men det vi bygger upp under en högkonjunktur drar vi nytta av vid en lågkonjunktur.

Han ser samtidigt hur onlinebokning har kommit att bli en mer effektiv och långsiktig lösning för konferensanläggningar. 

– Onlinebokningen har gett oss fler bokningar och gör att vi når ut till en mycket större målgrupp. Och kunderna återkommer, igen och igen. 

Intresserad av att boka nästa möteslokal hos Humlegården konferens?

Boka ett mötesrum hos Humlegården enkelt online här.

Eller är du nyfiken på att höra hur onlinebokning skulle fungera för er verksamhet? Välkommen att höra av dig till info@timetomeet.se eller 010-410 79 00. 

Läs mer och boka demo. 

En tanke kring ”“Att vara verksamma i Stockholms innerstad innebär en hög efterfrågan, men också höga krav på tillgänglighet””

  • Anneke

    Jag vet att “Desto färre klick desto bättre” när du vill hyra mötesrum. Användbart ämne, tack!

    Svara

Lämna en kommentar till Anneke Avbryt svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *